duminică, 25 mai 2014

Prima zi din cele nouăzeci.

Am decis să reîncep dieta care mi-a adus 10 kilograme în minus la ultima tentativă de a slăbi. 

Şi pentru că există persoane interesate de viaţa sănătoasă sau dornice de slăbit voi posta atât regulile de bază ale acestei diete, precum şi meniurile mele pentru fiecare zi de dietă, atât pentru motivarea mea cât şi pentru a-i ajuta pe alţii dacă se vor decide vreodată să schimbe ceva în viaţa lor.

Din propria-mi experienţă pot spune că această dietă nu este una restrictivă, se poate consuma orice aliment după un plan bine calculat.

Pe parcursul zilei se vor consuma cel puţin doi litri de apă. Se pot calcula 30 ml înmulţit cu kilogramele corpului. Rezultatul obţinut reprezintă cantitatea de apă ce trebuie consumată pe parcursul zilei.

Ceaiul şi apa se vor consuma dacă se poate neîndulcite.

Primul lucru dimineaţa, se va consuma un pahar cu apă călduţă, împreună cu o linguriţă de miere de albine şi o jumătate de lămâie stoarsă. Ajută la reglarea tranzitului intestinal. 

Dieta se împarte în etape de câte patru zile iar în cadrul acestor etape se va respecta următorul plan alimentar:

În fiecare zi micul dejun va fi acelaşi. Orice fruct. Se vor consuma fructe din două în două ore până la masa de prânz. Între ultimul fruct consumat şi masa de prânz trebuie să treacă cel puţin două ore. 

E bine ca orele meselor să fie stabilite şi respectate în aşa manieră încât cina să nu depăşească ora 20.

Între prânz şi cină nu se vor consuma decât apă şi ceaiuri. 


Prima zi a diete, zi de proteine


În această zi se vor consuma proteine de orice fel, provenite din carne, lactate sau ouă, dar nu în cadrul aceleiaşi zile de proteine. Deci, dacă masa ta va conţine carne la prânz, atunci şi cina va avea carne, cantitate mai mică decât la prânz.
 În ziua de proteine, la masa de prânz vei consuma 300 ml supă simplă, fără nici un adaos. Dacă nu prepari supă în ziua respectivă atunci fă-ţi o supă dintr-un cub de legume. Ajută la digestie. 
Carnea e bine să o prepari fiartă, sau la grătar, sau la cuptor, împreună cu diverse legume.
La masa de prânz se poate consuma o felie de pâine. Salata este foarte importantă. Aşa că fiecare masă musai să fie însoţită de câte o salată generoasă.

Ziua a doua a dietei este ziua amidonului.
În această zi vom consuma legume de orice fel, verdeţuri, cartofi, mazăre, fasole, linte, varză acră, năut, soia, preparate în diverse moduri - de imaginaţie nu ducem lipsă aşa că, spor la bucătărit. Este de unde. Aici putem consuma orezul, arpacaş, ciuperci-care sunt permise zilnic, de altfel, la fel ca şi varza dulce.

La masa de prânz se consumă şi o felie de pâine integrală.

Cina trebuie să fie identică cu prânzul dar cantitate mai mică şi fără pâine.

A treia zi de dietă este ziua carbohidratilor.

Pentru cea mai mare parte  această zi este aşteptată cu mult drag, însă recunosc, pentru mine e un calvar. Nu iubesc dulciurile.
În această zi vom consuma: paste cu diferite sosuri, pizza cu legume permise, produse de patiserie, covrigei, clătite cu legume sau ciuperci sau bruschetti, iar la cină se pot consuma prăjituri (max 150 gr), sau trei globuri de îngheţată, şi obligatoriu la această masă se vor consuma patru cubuleţe de ciocolată cu minim 70 % cacao. Specialiştii explică de ce.
Aceasta ajută la îmbunătăţirea funcţionării inimii, iar consumul în cantităţi mici ajută şi la scăderea colesterolului.

A patra zi din cadrul etapelor dietei se numeşte ziua vitaminelor.

Este recomandat în această zi să se consume fructe şi legume din două în două ore. Eu numesc această zi " ziua din doi în doi".
Se pot consuma şi nuci sau alune de pădure, fistic, seminţe, în cantitate de 25 gr/ masă.
De asemenea se pot consuma şi legume sub formă crudă sau fierte pe aburi, varză dulce , ciupercuţe (despre care am mai spus că sunt permise zilnic) sau varză dulce.
Voi reveni la momentul zile de vitamine cu meniurile pe care le voi prepara la momentul respectiv.

Baftă la slăbit!

Şi acum să revin la ziua de proteine, ziua 1 de dietă, Rina 1 pentru mine.

La ora 6 o mână de cireşe.
Ora 8 o banană.
Pentru ora 10  un măr.
Pentru prânz am pregătit o cană de supă formată dintr-un cub de legume, o felie de pâine integrală şi o salată din ceapă verde, roşii şi ridichi.

Prânz şi cină :
 Un piept de pui marinat într-o marinată  formată din:
- apă
-o foaie de dafin mărunţită
-piper
-boia
-usturoi
-frunze de busuioc
-frunze de pătrunjel
-o jumătate de lămâie stoarsă
-sare

Apoi, tăiat felii subţiri l-am pus în tavă alături de: Morcovi rondele, baghete de gulioară, dovlecei, ţelină mărunţită, un păstărnac ,o ceapă mică şi un ardei micuţ,  le-am dat la cuptor şi rezultatul este aici:
P.S. Trebuia probabil să menţionez o sursă de inspiraţie dar pe mine m-a ajutat prietenul meu Google. Dacă dai o căutare pe net primeşti o avalanşă de informaţii despre Rina. Spor!

Niciun comentariu: