marți, 5 aprilie 2011

Vom face faţă?

Stresul în sine nu e ceva rău.
El ne poate pregăti pentru a depăşi o situaţie critică.
Când ne este ameninţată viaţa, stresul ne determină să realizăm lucruri de care nu am fi crezut că suntem în stare.
În plus, când trebuie să ne achităm de o sarcină importantă, stresul poate genera creşterea nivelului de adrenalină în corp, iar astfel reuşim să ne achităm la timp de ea.

Probleme apar însă când stresul este continuu, iar corpul nostru nu se mai poate relaxa. Uneori avem impresia că am ajuns la capătul puterilor.
Simţim stresul ca pe o ameninţare. În astfel de situaţii ce-i de făcut?

Ritmul trepidant al vieţii aduce cu sine stres, iar noi nu avem altceva de făcut decât să ne facem bunul obicei de a lupta zilnic cu el.
Numai de noi depinde dacă vom permite stresului să ne invadeze existenţa.
Ca într-un incendiu. Ne va fi mai uşor să stingem un foc mic decât un incendiu scăpat de sub control.
Lăsat să se acumuleze, stresul ne va incendia mintea şi poate că vom avea nevoie de "ajutoare" pentru a scăpa de flăcările lui arzătoare.
O bună comunicare cu cei apropiaţi, umorul, plăcerea de a privi pasărea-n zbor sau mugurii ce-nvie primăvara, să fim buni şi blânzi, să iertăm şi să iubim... Dar nu în ultimul rând să dăruim!

6 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Lucia,
Este atât de frumoasă teoria!!
Sincer, tu faci ceea ce spui cu atâta blândețe??
O seară bună!

Lucia spunea...

Draga mea. În general practica vine în urma teoriei. La mine e oarecum invers. Prima dată am trăit experienţa, apoi am învăţat să mă agăţ de-o bucată de lemn în valurile vieţii iar mai apoi m-am gândit că e bine să scriu câte-o idee care nu de puţine a fost poate chiar salvare pentru mine.
Blândeţea am obţinut-o de asemenea în urma exerciţiului...

albinuta veninoasa spunea...

Ai dreptate, dar nu in totalitate. Stresul este bun la intarirea psihicului, in faze scurte, intradevar, dar trebuie sa inveti sa-l controlezi. In momentul cand ai ceva de facut si esti stresat nu numai ca nu termini mai repede , dar poti si gresi, deoarece nu mai judeci limpede, nu observi detaliile.

Lucia spunea...

Albinuta veninoasa ma provoci la scris. N-am mai postat de mult pe blog, Mersi că treci pe la mine,

albinuta veninoasa spunea...

Cateodata avem nevoie de impulsuri, deoarece avem impresia ca ceea ce facem cu un blog nu este important. Este important, pb este ca multi nu avem timp sa ne postam parerile, dar merita informatiile.

Lucia spunea...

O zi plină de satisfacţii, Albinuţo!
Mă voi gândi la sugestia ta. Mulţam!