sâmbătă, 31 mai 2014

Rina 7- Carbo

M-am tot gândit ce să prepar azi pentru ziua de carbohidraţi şi am rămas la lăşti cu varză. 
Am fiert mai multe lăşti de data aceasta având în vedere că-i plac şi soţului meu în această combinaţie.
În două linguri de ulei de măsline am călit o ceapă tocată mărunt. Când aceasta a devenit sticloasă am adăugat o lingură de ardei măcinat şi varza tăiată fideluţă. Nu am pus sare deoarece ardeiul avea suficientă sare. Am adăugat piper măcinat şi le-am lăsat să-şi facă de cap sub capac aproximativ 20-25 min. 
Lăştile fierte separat conform indicaţiilor de pe pachet. 
Combinaţia a ieşit cam aşa:


vineri, 30 mai 2014

Rina 6- Amidonuri

Azi la serviciu nu puteam decât să-mi prepar ceva ce să poate fi pus la caserolă. Am procedat aşa:  într-o crăticioară am pus cartofi noi curăţaţi, 2 fire de usturoi verde, o ceapă verde, o legătură de mărar toate tocate mărunt, 2 linguri ulei de măsline, sare şi  boia iute, apoi  am adăugat apă până când am acoperit toate aceste ingrediente şi le-am lăsat să fiarbă până când apa a scăzut bine de tot. Înainte de dietă obişnuiam să prepar cartofii noi într-un mod asemănător, doar că atunci trăgeam verdeţurile în ulei. Mă simt mai bine cu ele fierte aşa că, din ce în ce mai rar mănânc cu prăjeli. Văd că mi-e mult mai bine aşa.
Mai jos în caserolă preparatul zilei de amidonuri împreună cu o feliuţă de pâine. Prânz şi cină:

joi, 29 mai 2014

Rina 5- Proteine

Veşti bune!
După primul ciclu de patru zile cântarul a luat-o din nou în jos. Pot zice cu certitudine că asta e dieta care mă face fericită.
Love Rina!!!
Azi am zi de proteine. 
Până la prânz am mâncat banană şi căpşune la două ore. La prânz pentru că am avut de ieşit mi-am făcut un sandvici din pâine integrală, feliuţe de salam şi salată. 
Spre seară, după ce alergarea mea s-a încheiat, am preparat o friptură din:
- Carne de viţel
- Ceapă verde tocată
- Usturoi verde tocat
- O roşie feliată
- Jumătate de ardei mărunţit
- Condimente
- Două linguri ulei de măsline
Apă să le acopere pe toate. Apoi, le-am fiert până n-au mai ştiut de ele. Prefer să fierb de regulă preparatele, oricare ar fi ele, deoarece nu mai am probleme cu colecistul de când mănânc aşa. 
  Rezultatul preparatului meu aşezat pe pat de salată verde se găseşte mai jos:

miercuri, 28 mai 2014

Rina 4- Vitamine

Neaţa!
Şi eu vă iubesc!
Azi vitamine. Căpşuni, sâmburi de nucă, banane, măruţ, apă, ceai verde şi bună dispoziţie, ceea ce vă doresc şi vouă!
Probabil că pentru masa de prânz voi face mere umplute dar azi prefer crudităţile. Dacă vă trece prin minte să le încercaţi vă spun cum le prepar eu:
6 mere spălate bine, scoateţi cotorul  după ce le-aţi tăiat jumătăţi, iar în locul cotorului puneţi sâmburi de nucă mărunţită împreună cu banană tăiată cubuleţe mici, pudrată cu praf de scorţişoară şi date la cuptor. Sunt un deliciu, vă asigur. 

Nu este o zi grea. Pentru cine nu poate fără hrană caldă este permisă prepararea supelor cremă din legume  (fără cartof, fasole verde sau uscată ) acestea intră la ziua de amidon după cum am mai povestit.
Dacă vreţi o ciorbă de legume permise iată cum faceţi:
(am făcut-o cu altă ocazie după reţeta şi poza de mai jos:

un morcovel, o jumătate de păstârnac, o bucăţică de ţelină, o bucăţică de gogoşar, o roşie pătrăţele, 4 bucheţele de conopiă, o ceapă medie tocată mărunt, pătrunjel verde şi leuştean tocate mărunt şi 2 ciuperci tăiate feliuţe. Fierte toate cu puţină sare şi la urmă adăugat suc de roşii ...



marți, 27 mai 2014

Rina 3- Carbo

Rina 3-Carbo
Timpul nu mi-a fost favorabil azi, aşa că m-am deplasat fain-frumuşel la pizzeria din centru şi am făcut o comandă de pizza cu:
ciuperci, măsline, roşii, ardei, ceapă şi cam atât, iar sosul l-am adăugat acasă. 
Aşa arăta pizza mea  :






Cina mea de carbo (deşi îmi propusesem să nu mai mănânc dulce), mai încerc odată. De nu merge aşa data viitoare trec pe sărături. 
Am doar două cuburi din ciocolată deoarece e din aceea mare Heidi cu 85% cacao. Ruladă de cioco şi halva. Mă încadrez în cele 150 gr.
Ia vedeţi:

duminică, 25 mai 2014

Rina2-Ziua de amidonuri

Rina 2-Amidon

Evident din două în două ore fructe, până la orele prânzului.

Şi m-am apucat de bucătărit de mi-e mai mare dragul de mine. 

Să vă povestesc despre ziua numărul doi,ziua de amidon:

M-am gândit să pregătesc ceva pe bază de orez. Prima tendinţă ar fi fost pilaful că  e la îndemâna oricui. Dar povestind cu o prietenă din Norvegia despre posibilitatea de a prepara nişte sărmăluţe numai cu legume permise am decis să rămân la sărmăluţe în foi de viţă. 
Am cules cincisprezece foi de viţă pe care le-am spălat bine şi le-am opărit. 
Separat, într-o crăticioară am pus două linguri de ulei de măsline în care am pus o jumătate de ceapă tocată mărunt şi am călit-o până a devenit aurie. 130 Grame orez fix, spălat şi călit îşi aştepta rândul. Separat am tocat aşa: o jumate de ardei roşu, o jumătate de roşie, o legătură de mărar verde, o bucăţică de gulie răzuită pe răzătoarea mare şi un morcov de mărimie medie de asemenea răzuit. 
Am adăugat legumele peste ceapa rumenită mestecând continuu, apoi orezul. Sare şi piper, şi aproximativ 100 ml bulion de casă. Le-am înnăbuşit pe toate apoi am lăsat să se răcească. Am umplut foile de viţă şi le-am înghesuit unele lângă altele în crăticioară împreună cu cealaltă jumătate de roşie tăiată felii, peste care am turnat apă. Am întors o farfurie cu dosul în sus şi le-am pus la fiert. 

Rezultatul este acesta:                     

 P. S. Am postat în seara aceasta meniul de mâine deoarece lucrez toată ziua .

Prima zi din cele nouăzeci.

Am decis să reîncep dieta care mi-a adus 10 kilograme în minus la ultima tentativă de a slăbi. 

Şi pentru că există persoane interesate de viaţa sănătoasă sau dornice de slăbit voi posta atât regulile de bază ale acestei diete, precum şi meniurile mele pentru fiecare zi de dietă, atât pentru motivarea mea cât şi pentru a-i ajuta pe alţii dacă se vor decide vreodată să schimbe ceva în viaţa lor.

Din propria-mi experienţă pot spune că această dietă nu este una restrictivă, se poate consuma orice aliment după un plan bine calculat.

Pe parcursul zilei se vor consuma cel puţin doi litri de apă. Se pot calcula 30 ml înmulţit cu kilogramele corpului. Rezultatul obţinut reprezintă cantitatea de apă ce trebuie consumată pe parcursul zilei.

Ceaiul şi apa se vor consuma dacă se poate neîndulcite.

Primul lucru dimineaţa, se va consuma un pahar cu apă călduţă, împreună cu o linguriţă de miere de albine şi o jumătate de lămâie stoarsă. Ajută la reglarea tranzitului intestinal. 

Dieta se împarte în etape de câte patru zile iar în cadrul acestor etape se va respecta următorul plan alimentar:

În fiecare zi micul dejun va fi acelaşi. Orice fruct. Se vor consuma fructe din două în două ore până la masa de prânz. Între ultimul fruct consumat şi masa de prânz trebuie să treacă cel puţin două ore. 

E bine ca orele meselor să fie stabilite şi respectate în aşa manieră încât cina să nu depăşească ora 20.

Între prânz şi cină nu se vor consuma decât apă şi ceaiuri. 


Prima zi a diete, zi de proteine


În această zi se vor consuma proteine de orice fel, provenite din carne, lactate sau ouă, dar nu în cadrul aceleiaşi zile de proteine. Deci, dacă masa ta va conţine carne la prânz, atunci şi cina va avea carne, cantitate mai mică decât la prânz.
 În ziua de proteine, la masa de prânz vei consuma 300 ml supă simplă, fără nici un adaos. Dacă nu prepari supă în ziua respectivă atunci fă-ţi o supă dintr-un cub de legume. Ajută la digestie. 
Carnea e bine să o prepari fiartă, sau la grătar, sau la cuptor, împreună cu diverse legume.
La masa de prânz se poate consuma o felie de pâine. Salata este foarte importantă. Aşa că fiecare masă musai să fie însoţită de câte o salată generoasă.

Ziua a doua a dietei este ziua amidonului.
În această zi vom consuma legume de orice fel, verdeţuri, cartofi, mazăre, fasole, linte, varză acră, năut, soia, preparate în diverse moduri - de imaginaţie nu ducem lipsă aşa că, spor la bucătărit. Este de unde. Aici putem consuma orezul, arpacaş, ciuperci-care sunt permise zilnic, de altfel, la fel ca şi varza dulce.

La masa de prânz se consumă şi o felie de pâine integrală.

Cina trebuie să fie identică cu prânzul dar cantitate mai mică şi fără pâine.

A treia zi de dietă este ziua carbohidratilor.

Pentru cea mai mare parte  această zi este aşteptată cu mult drag, însă recunosc, pentru mine e un calvar. Nu iubesc dulciurile.
În această zi vom consuma: paste cu diferite sosuri, pizza cu legume permise, produse de patiserie, covrigei, clătite cu legume sau ciuperci sau bruschetti, iar la cină se pot consuma prăjituri (max 150 gr), sau trei globuri de îngheţată, şi obligatoriu la această masă se vor consuma patru cubuleţe de ciocolată cu minim 70 % cacao. Specialiştii explică de ce.
Aceasta ajută la îmbunătăţirea funcţionării inimii, iar consumul în cantităţi mici ajută şi la scăderea colesterolului.

A patra zi din cadrul etapelor dietei se numeşte ziua vitaminelor.

Este recomandat în această zi să se consume fructe şi legume din două în două ore. Eu numesc această zi " ziua din doi în doi".
Se pot consuma şi nuci sau alune de pădure, fistic, seminţe, în cantitate de 25 gr/ masă.
De asemenea se pot consuma şi legume sub formă crudă sau fierte pe aburi, varză dulce , ciupercuţe (despre care am mai spus că sunt permise zilnic) sau varză dulce.
Voi reveni la momentul zile de vitamine cu meniurile pe care le voi prepara la momentul respectiv.

Baftă la slăbit!

Şi acum să revin la ziua de proteine, ziua 1 de dietă, Rina 1 pentru mine.

La ora 6 o mână de cireşe.
Ora 8 o banană.
Pentru ora 10  un măr.
Pentru prânz am pregătit o cană de supă formată dintr-un cub de legume, o felie de pâine integrală şi o salată din ceapă verde, roşii şi ridichi.

Prânz şi cină :
 Un piept de pui marinat într-o marinată  formată din:
- apă
-o foaie de dafin mărunţită
-piper
-boia
-usturoi
-frunze de busuioc
-frunze de pătrunjel
-o jumătate de lămâie stoarsă
-sare

Apoi, tăiat felii subţiri l-am pus în tavă alături de: Morcovi rondele, baghete de gulioară, dovlecei, ţelină mărunţită, un păstărnac ,o ceapă mică şi un ardei micuţ,  le-am dat la cuptor şi rezultatul este aici:
P.S. Trebuia probabil să menţionez o sursă de inspiraţie dar pe mine m-a ajutat prietenul meu Google. Dacă dai o căutare pe net primeşti o avalanşă de informaţii despre Rina. Spor!