joi, 6 octombrie 2011

Prieteni valoroşi

"Numai atunci poţi avea un prieten dacă tu însuţi eşti unul".
În substratul acestei expresii se ascunde un adevăr adânc. Uneori suntem mâhniţi când cei pe care îi admirăm ne ignoră. Alteori observăm că prietenii pe care i-am avut i-am pierdut din nou. Acest lucru ne întristează. Dar doar prietenul pierdut să fie vinovat?
Am făcut eu ceva pentru a fi prietenos ? Am privit suficient de mult în adâncul meu pentru a vedea dacă însuşirile mele trezesc în adâncul altora dorinţa de a mă avea prieten?
Ce fel de prieteni vom avea, depinde, în mare parte, de modul în care procedăm pentru a-i găsi. Dacă vom încerca să ne găsim prieteni cheltuind bani pentru aceasta, aproape sigur, prietenia va dura cât timp vor ţine şi banii. Prieteni de valoare nu se pot cumpăra indiferent cât de mare e preţul. Valoarea unui prieten este definită nu de partea materială. Un prieten adevărat este acela, care indiferent de ceasul din zi sau din noapte, să fie dispus să strige "PREZENT"! atunci când e cazul. Dar să nu uităm că prietenia se bazează pe reciprocitate.
Şi-atunci revin: "Numai atunci poţi avea un prieten dacă tu însuţi eşti unul"!

Niciun comentariu: